"Voor Puk (74) uit Almere Haven is stilzitten simpelweg geen optie. Ondanks zijn gezondheidsproblemen zet hij zich al jaren als vrijwilliger in op meerdere plekken in de stad. Zijn drijfveer is helder: “Als je actief bent, ga je langer mee”. Voor Puk is bezig blijven niet alleen iets voor anderen, maar ook iets wat hij zelf nodig heeft om door te gaan.
Zes jaar geleden ging het financieel minder met Puk. Toen kwam hij ook voor het eerst bij de voedselbank. Het duurde niet lang of hij stond zelf aan de andere kant van de balie. Hij wilde graag helpen. Jarenlang reed hij als bijrijder mee op de vrachtwagen om voedsel op te halen bij het distributiecentrum in Amsterdam. En ook nu hij zelf geen hulp meer nodig heeft, blijft hij als vrijwilliger verbonden aan de organisatie."
Lees het volledige artikel van 1almere hier.